Categories:

Plats: Wallhalla föreningslokal, Valhallvägen 15, 10270 Barösund

Paikka: Wallhalla föreningslokal, Valhallantie 15, 10270 Barösund

§ 1 Stämmans öppnande – Kokouksen avaus

§ 2 Val av stämmans ordförande och sekreterare – Puheenjohtajan ja sihteerin valinta § 3 Val av två protokolljusterare – Kahden pöytäkirjantarkastajan valinta

§ 4 Konstaterande av närvarande aktionärer – Kokouksen osanottajien toteaminen

§ 5 Konstaterande av mötets laglighet och beslutsförhet – Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden  toteaminen

§ 6 Bokslut och revisionsberättelse 2023 – Tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus 2023 § 7 Fastställande av resultat- och balansräkning 2023 – Tuloslaskelman ja taseen vahvistaminen 2023

§ 8 Åtgärder som föranleds av vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen – Vahvistetun  taseen ylijäämästä/ alijäämästä johtuvat toimenpiteet

§ 9 Beviljande av ansvarsfrihet för styrelse – Vastuuvapauden myöntäminen hallitukselle

§ 10 Beslut om styrelsemedlemmars och revisors arvoden 2024 – Hallituksen jäsenten ja tilintarkastajien  palkkiosta päättäminen 2024

§ 11 Val av styrelsemedlemmar (3-5) – Hallituksen jäsenten valinta (3-5)

§ 12 Val av revisor samt suppleant – Tilintarkastajan ja varatarkastajan valinta

§ 13 Aktieemission och höjning av aktiekapital – Osakeanti ja osakepääoman korotus Syftet med emissionen är att stärka bolagets ekonomi och minska på skuldsättningen.

Styrelsen föreslår att bolagsstämman besluter om en aktieemission till nuvarande och nya aktieägare. Emissionen inleds 1.3.2025 och avslutas 31.10.2025. Aktiens pris är som tidigare 200 €/st. Nya aktier  bjuds ut minst 1 st och högst 200 st. Styrelsen befullmäktigas att verkställa emissionen och eventuellt  förlänga teckningstiden samt sköta om alla till emissionen hörande formaliteter och praktiska åtaganden.

Osakeannin tarkoitus on vahvistaa yhtiön taloudellista asemaa ja vähentää velkaantumista

Hallitus ehdottaa, että yhtiökokous päättää osakeannista nykyisille ja uusille osakkeenomistajille.  Osakeanti alkaa 1.3.2025 ja päättyy 31.10.2025. Osakkeen hinta on sama kuin aikaisemmin 300 €/kpl.  Uudet osakkeet tarjotaan vähintään 1 kpl ja enintään 200 kpl. Hallitus valtuutetaan toteuttamaan  osakeannin ja mahdollisesti pidentämään merkintäaikaa sekä hoitamaan kaikki osakeantiin kuuluvat  muodolliset ja käytännön asiat.

§ 14 Avslutande av stämman – Kokouksen päättäminen

Styrelsen – Hallitus